Opera olasz nyelven
Tisztelt Közönségünk!
A kormányintézkedéseknek megfelelően Tosca c. előadásunk elmarad.
A megváltott jegyeket egy másik előadásra cseréljük vagy visszaváltjuk.
A visszaváltási igényeket legkésőbb június 30-ig tudjuk elfogadni, 2020. július 1-től a jegyeket nem áll módunkban visszaváltani.
Általános információk:
- Minden elmaradt előadásra szóló bérlet és jegy ügyében kérjük, keressék jegyirodánkat.
- Az elmaradt előadások jegyeit illetve a bérleteket, kérjük hozzák magukkal a személyes ügyintézéshez.
- A Fertőrákosi Barlangszínházban tartandó előadásokkal kapcsolatos információkat megtalálják a Barlangszínház honlapján: www.barlangszinhaz.hu
Megértésüket köszönjük!
Ha megkérnénk valakit, hogy mondjon egy operát, amiben van gyilkosság vagy öngyilkosság, akkor jó eséllyel a fél operairodalmat felsorolja. Ha azonban azt kérdezzük, melyikben fordul elő mindkettő - és hal meg a darab végére az összes szereplő - akkor nagyjából a Toscára szűkül a kor.
Puccini operája azonban nemcsak attól izgalmas, hogy a végét senki nem éli túl. A cselekmény egyetlen nap leforgása alatt történik: 24 óra elmúlása alatt három halott - köztük Róma rendőrkapitánya, aki hatalmával visszaélve zsarolja a környezetét, s ezzel élet-halál ura. Ám Scarpiát szexuális vágya túllöki egy bizonyos ponton, elveszíti önuralmát és ugyanolyan áldozattá válik, mint akik felett eddig ő ítélezett.
Mindemellett a Tosca egy pszicho-krimi. Egy thriller. Egészen pontosan: zenés erotikus thriller. Ami a filmvásznon annakidején Hitchcock volt, az az operaszínpadon Puccini. A zeneszerző egy finoman kidolgozott és szenvedéllyel teli krimit alkotott olyan mechanizmusokról, mint a hatalom jelenléte az egyházban, a politika és a szexualitás.
Csak kevés operában szövődik ennyire szorosan és nyíltan a politikai önkény a személyes szenvedéllyel, mint Puccini megragadó darabjában szerelemről, becsületről, árulásról, hatalomról és féltékenységről.