Az operairodalom két legfrenetikusabb komédiáját egy francia színműírónak köszönhetjük: Beaumarchais Figaro-trilógiájának első és második darabját két szenzációs zeneszerző ültette zenés színpadra. A Co-Opera a 2017/18-as évadban Rossini Sevillai borbélyát mutatta be az ország több pontján, óriási sikerrel. A Figaro-történet ezennel folytatódik: Mozart legkiválóbb vígoperáját Szabó Máté rendezésében láthatja a közönség.
A sevillai borbély Almaviva gróf és Rosina egybekelésének komikus viszontagságait mesélte el. A történet pár évvel később folytatódik: a gróf és a grófné házassága kihűlt, mi több, Almaviva épp hű szolgája, Figaro menyasszonyát igyekszik elcsábítani… Ezúttal Figaro esküvőjének útjába gördülnek akadályok.
Míg Rossini Sevillai borbélya féktelen, önfeledt, már-már szürreális bolondozás, Mozart magát az életet és az embert mutatja be: a tragikum és a komikum, az emberi gyarlóság és jóság örök kettősségét.